خلبانان و مهندسان ما از بهترین ها هستند

برق نیوز

خلبانان و مهندسان ما از بهترین ها هستند

مدیر عامل شرکت فرودگاه ها و ناو بری هوایی ایران : مهندسان، خلبان و هدایت کنندگان هواپیما از بهترین های جهان هستند.

خلبانان و مهندسان ما از بهترین ها هستندبه گزارش برقایران به نقل از خبرگزاری صدا و سیما، رحمت الله مه آبادی در مصاحبه با برنامه فرمول یک در شبکه یک سیما گفت:
در شرایط تحریم مهندسان به سختی توانستند این صنعت را حفظ و نگهداری کنند و
با فرهنگ جهادی و مقاومت این سامانه ها را به روز نگه داشتند.


وی درباره تاخیر ها افزود: متوسط عمر ناوگان هوایی ۲۲ سال است و تعدادی هواپیمای نسبتا جوان وارد ناوگان کرده ایم.


مه آبادی گفت: خرابی ها و شرایط جوی اجازه پرواز هواپیماها را با تاخیر
مواجه می کند و تا اطمینان از ایمنی کامل هواپیما نباشد اجازه پرواز نمی
دهیم.


وی افزود: یکی از باندهای فرودگاه مهرآباد در حال نوسازی است و در سالهای گذشته به علت اعتبارات کم و بی توجهی نوسازی نشده است.


مه آبادی گفت: پیشرفت کار باند فرودگاه مهرآباد خوب است و برای نوسازی آن
یک مشاور خارجی داشتیم و ۱۰۰ میلیارد تومان برای نوسازی آن هزینه می شود.


وی افزود: فرودگاه مهرآباد با ۷۰ سال قدمت به لحاظ طراحی و ساخت یکی از فرودگاه های خوب است و امسال طی تشریفاتی ثبت ملی می شود.


مه آبادی گفت: برای تکمیل رینگ فرودگاه مهرآباد ۲۰ میلیارد تومان هزینه شده است.


وی افزود: فرودگاه مشهد را به رنکینگ جهانی برده ایم .


مه آبادی گفت: خدمات هوایی با سامانه های ارتباطی ،کمک ناوبری و راهداری
امکانپذیر است که ما در دو سال گذشته برای گذر از آسمان ایران به بیش از
هزار و ۱۰۰ پرواز عبوری خدمات هوایی ارائه داده ایم.


وی افزود: امسال تا نیمه سال آینده تمام سامانه های ارتباطی ما نوسازی می شود و تجهیزات مورد نظر این سامانه ها خریداری شده است.


مه آبادی گفت: در حوزه کمک ناوبری سامانه های خوبی خریداری کرده ایم و اولین راداری که خریداری شده در حال انتقال به کشور است.


وی افزود: یکی از بهترین مسیرهای پروازی، عبور از آسمان کشور است که امکانات آن فراهم است.


مه آبادی به قرارداد خرید ۲۰۰ فروند هواپیما اشاره کرد و گفت: ۸۰ تا از این
هواپیماها از شرکت هواپیمایی بوئینگ و ۱۰۰ فروند نیز از شرکت هواپیمایی
ایرباس و ۲۰ فروند نیز شرکت ای تی آر است.


وی افزود: در حال توسعه زیر ساختها هستیم تا با ورود این هواپیماها خدمات رسانی به خوبی صورت بگیرد.


مه آبادی گفت: در شرق کشور فرودگاه هایی برای تعمیر و نگهداری احداث می شود .

به خاطر ایمنی پرواز باید تاخیرها را بپذیریم

مدیر عامل شرکت فرودگاه ها و ناوبری ایران گفت : به خاطر حفظ ایمنی پروازها باید تاخیرها را بپذیریم.

 رحمت الله مه آبادی  گفت: حدود ۴۰ سال است که این باند نوسازی نشده بود و حدود یک سال پیش نوسازی باند مهرآباد اغاز شده است.


وی گفت : پیشرفت کار خوب بوده و باند هم بتنی است که ۱۰۰ میلیارد تومان هزینه دارد.


مه
آبادی افزود : نوسازی باند اول مهرآباد یک موفقیت است که دچار غفلت تاریخی
شده بود و باید باند دوم را هم نوسازی کنیم و باند بتنی ، مقاومت بالا و
عمر مفید زیاد دارد. 


وی گفت : نزدیک به ۳۰ درصد پروازها از فرودگاه مهرآباد انجام می شود و ترافیک فرودگاه امام نصف فرودگاه مهرآباد است.


مه ابادی افزود : فعالان برج مراقبت ما که هدایت پراوزها را بر عهده دارند از بهترینهای دنیا هستند و در بیرون از کشور نیز خوش درخشیدند.


وی
اظهار داشت : در حدود بیش از چهار دهه تحریم،مهندسان ما با چنگ و دندان
این صنعت را حفظ کردند ، رادارهای ما ۱۵ سال است که عمر مفید آن به پایان
رسیده اما متخصصان ما در حوزه تعمیر و نگهداری توانستند این سامانه ها را
همچنان حفظ کنند.


مدیر
عامل شرکت فرودگاه ها و ناوبری ایران افزود : همه زیرساخت های هوانوردی در
چارچوب دستورالعمل های بین المللی احداث، نگهداری و بهره برداری می شود.

[ad_1]

مطالب مشابه